CA | ES | EN

Mayte Sánchez Hidalgo | Everis

Head of AI Strategy & AI Ethics
Mayte Sanchez Everis

Mayte Sánchez Hidalgo | Everis

Head of AI Strategy & AI Ethics

Biografia

Mayte Hidalgo és Head of AI Strategy & Ethics a everis Espanya. Com a docent, és la titular d’IA Ètica al Programa Executiu de Big Data & IA de l’Institut d’Empresa, de Transformació Digital IA Ètica al Màster d’IA de la Universitat d’Alcalà d’Henares i de Govern Ètic de la IA en la Certificació CFA en IA. És membre de l’Editorial Board del Journal of AI Ethics (Springer) i participa regularment en fòrums d’IA Ètica.
Compta amb una experiència professional de 20 anys en Digital, i de més de 15 en l’àmbit de Data, on es va formar al 2002 a Estats Units amb el Màster Science IMC dirigit per l’equip de Kellogg on Integrated Màrqueting (Northwestern University), impulsat per la Fundació Fulbright amb l’única beca en l’àrea de Innovació digital concedida al 2001 entre més de 500 candidats. Ha estat també becària Erasmus i Intercampus.
Mayte ha liderat àrees d’estratègia digital i de client en startups i companyies multinacionals. Ha treballat per a Microsoft i Banco Santander com a experta en data analysis, va ser membre de l’equip fundador de la startup FON Wireless (amb inversió de Skype, Google, Index Ventures i Sequoia), i directora global d’estratègia de client i màrqueting per a NH Hotels.
Com a objectiu, persegueix impulsar que organitzacions de totes les indústries interioritzin la IA com una palanca clau per a la generació de valor. Per a això, la seva visió és la de definir una estratègia d’IA end to end, que permeti als diversos participants integrar perspectives des del negoci, la tecnologia -ciència de dades, arquitectures, plataformes-, i l’experiència centrada en les persones.

Present i futur de la democratització de la Intel·ligència Artificial

El potencial de la Intel·ligència Artificial per generar valor està fora de dubte: per accionar-lo resulta clau alinear l’acceleració tecnològica amb la visió estratègica i de negoci en el context de les organitzacions. En els propers anys serà determinant orquestrar la democratització de la IA i elevar el seu abast a tota l’organització, generant un model de col·laboració constant entre els perfils tècnics i de negoci per a la definició i desenvolupament de noves propostes de valor palanquejades a la IA. La tendència de l’anomenat Citizen Data Science identifica en aquest nou marc de convergència la clau de l’èxit per escalar la intel·ligència artificial, accelerar el go to market i generar valor de negoci continu.

Sessions: Mayte Sánchez Hidalgo | Everis