- En la passada edicció de l’AI & Big Data Congress es va analitzar la necessitat de garantir un desenvolupament ètic i responsable de la Intel·ligència Artificial i es van presentar casos d’aplicacions desenvolupades sota el concepte AI4Good, que contribueix al benestar de les persones.
- El congrés va mostrar casos d’èxit innovadors en l’ús de les tecnologies de dades i de la Intel·ligència Artificial, des d’una perspectiva sectorial del turisme, la mobilitat i la salut.
- Es van obrir les inscripcions per assistir el dia 25 d’octubre de forma presencial a Barcelona i en streaming, i el dia 26 d’octubre online.
Barcelona, 21 d’octubre de 2022.- L’AI & Big Data Congress, el congrés de referència en Intel·ligència Artificial i les tecnologies de dades, va reunir els dies 25 i 26 d’octubre a Barcelona experts nacionals i internacionals, professionals, proveïdors tecnològics i empreses, per explicar com la Intel·ligència Artificial contribueix a abordar els reptes socials, així com la millora i transformació empresarial i dels processos productius.
L’AI & Big Data Congress és un esdeveniment organitzat pel Centre of Innovation for Data Tech and Artificial Intelligence (CIDAI) i coordinat pel centre tecnològic Eurecat, amb l’objectiu de “difondre i explicar a la ciutadania, mitjançant una sèrie d’exemples d’aplicació multisectorial concrets, que l’ús ètic de la Intel·ligència Artificial és un fet positiu tant per a les empreses com per a la societat”, segons va destaca el director del CIDAI i director de l’Àrea Digital d’Eurecat, Joan Mas.
En la ponència inaugural del congrés, la vicepresidenta de Huawei Espanya i de la Fundació Creu Roja Espanyola, Therese Jamaa, va aportar una visió humanista de la Intel·ligència Artificial i va incidir en la necessitat de posar el focus en les persones i de garantir un desenvolupament ètic i responsable d’aquestes tecnologies en les seves aplicacions.
A més, l’esdeveniment va analitzar cap a on es dirigirà la ciència de dades amb el director dels Sistemes Cognitius de la UCLA, Judea Pearl, qui va detallar com les eines d’inferència causal poden donar resposta a les necessitats actuals de transparència, generalització i capacitat d’explicació per afavorir l’acceptació de sistemes basats en Intel·ligència Artificial per part de les empreses. Pearl és autor de diversos llibres fonamentals sobre la causalitat, inclòs “The Book of Why”, i ha rebut nombrosos premis científics, inclòs el Premi ACM Alan Turing de 2011.
Davant les múltiples crisis de caràcter sanitari, geopolític o mediambiental que pateix la societat, el concepte d’AI4Good destaca la contribució de la tecnologia per millorar el benestar de les persones i en l’AI & Big Data Congress es van mostrar diversos exemples amb aplicacions que inclouen principis ètics en el seu cicle de vida i la seva cadena de valor.
En aquest sentit, el director Business Innovation Office EMEA South de SAP, Ernesto Rincón, va explicar com la Intel·ligència Artificial pot ajudar a millorar la vida de les persones i a les organitzacions a donar resposta al repte de la sostenibilitat.
D’altra banda, en el congrés es van compartir casos d’èxit innovadors en l’ús de les tecnologies basades en el Big Data i la Intel·ligència Artificial, des d’una perspectiva sectorial, que va permetre conèixer les darreres tendències del turisme, la mobilitat i la salut. També es va analitzar l’aplicació de la IA en la creativitat artística, els seus límits i què cal considerar quan es parla d’art digital.
La segona sessió del congrés, el dia 26, es va endinsar en els desafiaments que planteja el desenvolupament de productes basats en models d’aprenentatge profund fins a la seva producció i comercialització de la mà del director de gestió de producte de Cogent Labs, el Dr. David Malkin, que va presentar les oportunitats comercials B2B al mercat japonès, i es va presentar també diversos avenços de caràcter tecnològic en Intel·ligència Artificial com, per exemple, la generació i l’ús de dades sintètiques en algunes aplicacions.